Interim Financial Joey Bross ‘controleert’ BAM
Sinds zijn aantreden bij Kasparov Interim Financials in april 2019 werkt Joey Bross al bij onze opdrachtgever BAM Infra Asfalt. Een gelukkig huwelijk dus, waarin Joey elke dag leert. Dat past mooi in zijn ambitie een volwaardige business partner te worden. Hoe ziet zijn werk eruit?
Joey: “Op dit moment ben ik projectcontroller voor twee asfaltcentrales, in Stein en Helmond. Ik houd me vooral bezig met kostenbewaking, maandelijkse rapportages, begrotingen, voorraadanalyse en sparren met de bedrijfsleider. Maandelijks presenteer ik de cijfers aan de bedrijfsleider, de controller en directie. Daar leer ik ontzettend veel van. Daarnaast werk ik drie dagen op het hoofdkantoor van BAM Infra Asfalt in Culemborg als projectcontroller. Ik zorg voor het opstellen en analyseren van de cijfers en de projectbewaking voor de afdeling Advies & Ontwikkeling.
Hoe is het om op meerdere locaties te werken?
Dat bevalt mij heel goed; het zorgt voor afwisseling en veel contact met collega’s op de asfaltcentrales. Ik krijg veel mee van wat daar speelt, via de bedrijfsleider, installatiechef en technisch adviseur. Ook vind ik het interessant om een rondje te maken over de asfaltcentrale. Zo krijg ik een concreet beeld van de kosten en investeringen. Het is dan makkelijker om vergaderingen te volgen. In het begin was het wennen om anderhalf uur in de auto te zitten, maar ik haal er veel plezier uit. dus ik doe het graag.
Hoe gaat BAM om met corona?
Half maart heeft BAM direct maatregelen genomen en iedereen verplicht gesteld om thuis te werken, indien mogelijk. Gelukkig is dit voor onze finance-afdeling gemakkelijk te regelen, we hebben laptop en beeldscherm ingepakt en zijn thuis aan het werk gegaan. Aanvankelijk even wennen om de dag in te delen en genoeg pauze te pakken. Ik heb direct een ‘eigen’ kantoorruimte ingericht, waar ik in alle rust kan werken.
Daarnaast hebben we regelmatig meetings in Teams, waarin we elkaar zien en spreken. Toch merk je wel dat het anders is, dan bijvoorbeeld een gesprek op kantoor of bij de koffieautomaat. Sinds half juli zijn we weer in cohorten aan het werk op kantoor, waarbij thuiswerken nog steeds wordt aangeraden als je geen meetings hebt. De thuiswerktijd heb ik als prettig ervaren. Daarnaast had ik wat meer vrije tijd door de bespaarde reistijd. Maar ik kijk ernaar uit om weer vaste dagen op kantoor te zijn met collega’s.
Hoe kijk je terug op je overstap van een vaste werkgever naar een interim-rol?
Ik wil me ontwikkelen tot een volwaardige business partner. Daartoe is het opleidingsprogramma een mooie springplank. En wat mij aanspreekt, is dat je overal in de keuken kan kijken. In mijn vorige baan heb ik de basis opgebouwd als GL accountant en Financial Controller, bij Kasparov Finance & BI wil ik mezelf verder ontwikkelen. En verwacht ik erachter te komen wat voor bedrijf bij mij past.''